FANDOM

Pactus

Skabelon:Citat

Fil:Flyspamon.jpg

Det Flyvende Spaghettimonster (herefter DFS) er en deitet på linje med Allah, Brahma, Farao, Gud og Hvermand Shiva; men til forskel fra disse er DFS særdeles konkret og nærværende, ja, nærmest ubikvitært manifesteret, hvor to eller flere proteinmolekyler og stivelser [2] er forsamlede i DFS's navn.

Tilhængere af DFS kalder deres trosretning for Pastafarianisme til ære for spaghettien i sakramentet. Ifølge Pastafarianismen er DFS en menneskekærlig, men overnaturlig enhed, som skabte alting for cirka 4.000 år siden,[3] mens monstret var meget beruset, selvom verden med fuldt overlæg er bygget sådan, at den ser meget ældre ud. Det er for at narre fjenden.

==Skabelsesberetningen==

I begyndelsen var intet. Alting var ingenting; en blank, konturløs overflade, en skygge, et dryp, et stykke pasta ramte tallerkenen, et mere, så tre, så ti ... Efter det kom ketchupvulkanerne, der sprøjtede glødende varm tomatlava overalt, og til sidst de dumpe dunk, da de kødfulde boller mosede sig ind ovenfra og skabte laviner af varm pasta og sovs. Kaos fulgte.[4]

==Mellemtiden==

I middelalderen og før da henrettede man rask væk tilhængere af DFS, selv om disse slet ikke var klar over, at de var proselytter medlemmer.

===Historiske martyrer som ikke vidste at de troede på DFS===

*Aneurisme [5]

*Buddha

*Carl-Mar Møller

*Dannie Druehyld

*Giordano Bruno

*Immanuel Kant

*Jeanne d'Arc

*Maren Spliid

*Oehlenschlager

*René Descartes

*Tordenskjold

==Kolesterole monsternoter==

  1. se også Det Ontologiske Gudsbevis
  2. Faktisk alle steder, hvor noget kulstofbaseret kemi er til stede
  3. vistnok på en søndag i kirketiden (10-12 for jer ateister!)
  4. og Syndfloden, og Sodoma og Gomorra, og kontrafaktisk historie og aneurismer og Life of Brian og you name it
  5. betyder egentlig en "udposning på fx en blodåre". Det var sådan en fætter Einstein døde af